Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
”Jag kan verkligen förstå din besvikelse”, säger kundtjänstens chattbot. Empati har blivit en dygd hos AI-tjänsterna – men hos många användare väcker det ett avgrundsdjupt raseri. Jenny Lantz försöker förstå klyftan mellan AI-frälsta företag och missnöjda kunder.
Dela artikeln
Taggar: lantz, chattbottarna, empatiska
Läs vidare på Dagens NyheterRelaterade nyheter
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Tävlingarna i manlighet förgiftar fortfarande våra arbetsplatser
- Jenny Lantz: Tävlingarna i manlighet förgiftar fortfarande våra arbetsplatser
Fler kulturnyheter
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Chattbottarna spelar empatiska – det gör mig rasande
- Jenny Lantz: Tävlingarna i manlighet förgiftar fortfarande våra arbetsplatser
- Jenny Lantz: Tävlingarna i manlighet förgiftar fortfarande våra arbetsplatser